טיפול פסיכיאטרי למתבגרים – כיצד מסייע להפרעות נפשיות?

תוכן עניינים

הטיפול הפסיכיאטרי תרופתי לבני נוער ומתבגרים נועד לספק מענה במקרים של הפרעות התנהגות או הפרעות רגשיות או נפשיות מסוגים שונים, הפוגעות באופן משמעותי בחיים. טיפול זה מיועד לבני נוער ומתבגרים עד גיל 18 והוא נקבע להם על ידי פסיכיאטר, המתמחה בטיפול בגילאים אלה.

במרבית המקרים מוצע הטיפול הפסיכיאטרי התרופתי יחד עם טיפול התנהגותי, טיפול אחד על אחד, טיפול קבוצתי או טיפול משפחתי. גישות הטיפול מסייעות לבני נוער הסובלים מטראומה, מבעיות של שליטה בדחפים, מהפרעות רגשיות שונות, מדיכאון, מחרדה או מהפרעות התנהגות.

תסמינים וקשיים רבים – לאחר אבחון המבוצע על ידי הפסיכיאטר, נקבעת למתבגר תכנית טיפול בהתאמה מלאה, הכוללת התייחסות לסיבות בגינן הוא סובל מהבעיה ולתסמינים הנלווים לה. האבחון מאפשר לו לקבוע אילו תרופות יספקו למתבגר את המענה הנכון ואיזה טיפול משלים נוסף יוכל לתת את המענה המקיף והטוב ביותר עבורו.

באילו מסגרות ניתן הטיפול?

הטיפול התרופתי יכול להינתן לבני הנוער ולמתבגרים בכמה מסגרות טיפול שונות. ישנם כאלה הסובלים מהפרעות פסיכיאטריות והפרעות התנהגות המצריכות השגחה מלאה. בני נוער אלה נשלחים בדרך כלל לאשפוז בבית חולים פסיכיאטרי, הכולל טיפול תרופתי יחד עם תמיכה חברתית, רגשית והתנהגותית בהשגחה מלאה מסביב לשעון.

אפשרות נוספת היא טיפול פסיכיאטרי תרופתי ללא אשפוז. גישה זו מקובלת כיום ומספקת מענה לבעיות רבות. היות ולא קיים הכרח אשפוז, המתבגר ובני משפחתו יכולים להמשיך בשגרת יומם. בתקופה זו הוא מקבל טיפול תרופתי ופסיכותרפויטי, קבוצתי או משפחתי.

הטיפול התרופתי מתמקד בהחזרת האיזון הנדרש לגוף (איזון הורמונאלי) והטיפול האישי, הקבוצתי או המשפחתי מציע כלים להתמודד עם האתגרים השונים.

חשוב לזכור!

גיל ההתבגרות הוא גיל המלווה בשינויים רבים. פיזיולוגיים ונפשיים. כך, למשל, זיהוי דימוי עצמי נמוך בגילאים אלה איננו פשוט ומהווה אתגר משמעותי לאנשי המקצוע.

כדי לספק את הטיפול הטוב ביותר יש לפנות אך ורק לפסיכיאטרים המתמחים ומיומנים בטיפול בבני נוער ובילדים. בין אם הטיפול כרוך באשפוז פסיכיאטרי או לא, חיוני להקפיד על נטילת התרופות כפי שנקבע.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

טיפול פסיכולוגי אונליין – כשמדע וטכנולוגיה נפגשים משהו חדש נולד