איך מזהים התמכרות למין?

תוכן עניינים

התמכרויות הן דבר לא נעים שעלול לפגוע באדם המכור ובסביבתו, ולכן חשוב מאוד לזהות אותן בזמן. כך גם עם התמכרות למין, שיכולה לתפוס צורה שונות אך יש לה סימנים מקדימים שיש לשים לב אליהם. ממחשבות מסיחות דעת ועד להתנהגות – במאמר זה נספר לכם על כמה דפוסים שונים שעשויים לרמוז על נוכחותה של התמכרות למין.

 

עיסוק במחשבות מיניות תכופות

אמנם זה טבעי ובריא לחשוב על מין מדי פעם, אך כאשר אנשים נאבקים בהתמכרות למין הם לרוב חווים מחשבות מתמשכות וחודרניות על סקס, בכמות שעלולה להפריע כבר לתפקוד היומיומי שלהם. אם זה לשבת במשרד ולחשוב על פנטזיות מיניות שונות, צפייה אקטיבית בתכנים מיניים ופורנוגרפיה, או תכנון של מפגשים מיניים על חשבון פעילויות אחרות- כל אלה עשויים להוביל לקושי ומצוקה ולהעיד על התמכרות למין שכדאי לפתור. במקרה ואתם מזהים דפוס כזה, ניתן לפנות אל רטורנו מרכז לגמילה.

 

אובדן שליטה

אחד מסימני ההיכר הידועים של התמכרות למין הוא חוסר יכולתו של הפרט להצליח לשלוט בהתנהגויות המיניות שלו, למרות שיש להן השלכות שליליות באופן עקבי ומתמשך. אנשים שמתמודדים עם בעיה זו עשויים לנסות להפסיק שוב ושוב, אבל לא מצליחים לעשות זאת באמת. אם זה בניסיון להפסיק לצפות בפורנו, להיפגש עם פרטנרים מרובים או לדבר באופן מסוים לאנשים מסביב- אם אתם לא מצליחים להפסיק, מדובר בבעיה.

 

התנהגות מופרזת

אחד הדפוסים של התמכרות למין הוא שאנשים דורשים גירויים מיניים יותר אינטנסיביים או מסוכנים ככל שהזמן עובר כדי להצליח להגיע לאותה רמה של סיפוק. הרדיפה הזאת מייצרת התנהגות מופרזת ובלתי הולמת, שעשויה אף לפגוע ולהכאיב. אם ההתנהגות הזאת גם חוצה את הגבולות הפרטיים ומתחילה לבוא לידי ביטוי גם במערכות יחסים עם אנשים והסביבה, מדובר בדגל אדום ויש לטפל בכך כדי למנוע התדרדרות.

 

לסיכום

הצגנו בפניכם מספר סממנים שעשויים להעיד על כך שאתם מתמודדים עם התמכרות למין. זה יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות, אבל אם אתם מאתרים את אחד מהסימנים הללו- יש לפנות לעזרה מקצועית.