כלים למשפחות של בעלי מוגבלויות להתמודדות עם העולם המהיר של היום

תוכן עניינים

החיים המודרניים מאתגרים את כולנו, אך כאשר יש לכם ילדים עם מוגבלויות, התמודדות עם אתגרים תהיה בעצימות גבוהה יותר. יחד עם זאת, בעידן המודרני ישנם כל מיני כלים שיכולים להפוך את החיים לקלים יותר, ולעזור לבעלי מוגבלויות להתנהל בחיים בצורה עצמאית ובטוחה יותר. 

טכנולוגיה חכמה ומתקדמת

ככל שהטכנולוגיה מתפתחת יש יותר ויותר כלים שיכולים לשפר את חייהם של בעלי מוגבלויות כמו לדוגמה תוכנות שיכולות לעזור להם לתקשר בצורה יותר יעילה, מכשירים ומתקנים שמאפשרים להם לנוע בעצמאות, כלי לימוד טכנולוגיים ואפליקציות ייעודיות מסוגים שונים. 

שירותים חברתיים והכוונה מקצועית

ישנם מקומות שונים אשר מספקים תמיכה לבעלי מוגבלויות שמתמודדים עם אספרגר בתפקוד גבוה או בינוני. מקומות אלו יכולים לספק הכשרה לחיים עצמאיים, שיקום תעסוקתי, תוכניות הכשרה אשר מקנות מיומנויות והרגלי עבודה, ובד בבד, ניתן למצוא בהם גם מגוון פעילויות חברתיות, סדנאות וחוגים בשעות הפנאי שיעשירו את עולמם ותחומי העניין שלהם.

שיפור איכות החיים בבית

שילוב טכנולוגיה חכמה ופתרונות הנגשה בבית יכולים להפוך את החיים לנוחים יותר, קל וחומר עבור בעלי מוגבלויות. כדי לשלב אותם בבית נסו להעריך את האתגרים עמם מתמודדים ובחרו בפתרונות אשר מעצימים את הנוחות, העצמאות והבטיחות. כמו כן, חשוב שיהיו לכם גם תוכניות ופתרונות שונים עבור מקרי חירום.

היכרות מעמיקה יותר של התחום

ידע הוא כוח, ככל שיש לכם יותר ידע הנוגע למוגבלות הספציפית, כך יהיה יותר קל להבין את הדברים לעומקם ולמצוא פתרונות יעילים יותר. תמיד כדאי להשתתף בסדנאות, להצטרף לפורומים של מומחים או של אנשים שמתמודדים עם חוויות דומות, ולהיחשף לכל הכלים והמידע המשתנה באופן תדיר בתחום. בדרך זו ניתן להתוודע לפתרונות שאולי אינכם מכירים ויכולים להקל על החיים. 

תמיכה פסיכולוגית ופסיכיאטרית

חשוב שלא להתעלם מכל ההיבטים הרגשיים, הנפשיים והחברתיים שעשויים לצוף לאורך הדרך. גם כאשר מדובר באנשים עם אספרגר בתפקוד גבוה או בינוני, שעל פניו נראה שמתנהלים כמעט כרגיל, התמודדות עם מוגבלות יכולה להיות מאוד מאתגרת מבחינה רגשית. לכן שיחות עם אנשי מקצוע, קבוצות תמיכה או טיפולים רגשיים מסוגים שונים יכולים להקל על העומס ולהפוך את ההתמודדות לנוחה יותר. 

בסופו של יום, 

החיים של בעלי מוגבלויות דורשים התמודדות יומיומית, הן שלהם והן של שאר המשפחה. לכן כדי להתנהל טוב יותר בחיים הדינמיים חשוב למצוא את הכלים, המסגרות, המתקנים והטיפולים שיכולים להקל על המסע, ולעזור לבני המשפחה לצמוח מן האתגר יחד, ולגלות עוצמות חדשות בתוכם.